"Алматы қаласы Түрксіб ауданының психологиялық-медициналық-педагогикалық консультациясы" КММ
Ресми интернет-ресурс

Калиева А.Б

Балалардағы сөйлеудің кешігуі: себептері, белгілері және көмек көрсету әдістері

Сөйлеуді дамыту - әрбір баланың өміріндегі маңызды кезең. Екі жасқа қарай балалар әдетте жай сөйлемдерді сөйлей алады, ал үш жасында олардың сөздік қоры 1000-ға жуық сөзді құрайды.

Дегенмен, барлық балалар бірдей дамымайды. Кейбір балаларда сөйлеу дамуының кешігуі байқалады.Қабылдауға жазылу

Балалардағы сөйлеудің кешігуінің себептері

  1. Сөйлеу құрылымының туа біткен ауытқулары:
  • Қалыпты емес пішінді тіл, тіл байламы, жоғары таңдай және басқа туа біткен ақаулар дыбыстардың қалыпты айтылуына кедергі келтіруі мүмкін.


2.  Артикуляциялық бұлшықеттердің әлсіздігі:

  • Тілдің, еріннің және басқа артикуляция мүшелерінің бұлшық еттерінің дамымағаны сөздер мен сөз тіркестерін айтуды қиындатады.

3.  Неврологиялық аурулар:

  • Церебральды сал ауруы (ДЦП), эпилепсия, гидроцефалия және басқа неврологиялық патологиялар сөйлеудің дамуына әсер етуі мүмкін.

4. Есту қабілетінің жоғалуы:

  • Есту қабілетінің жоғалуы, тіпті шамалы болса да, сөйлеудің кешігуіне әкелуі мүмкін, өйткені бала сөздердің дұрыс айтылуын естімейді және оларға еліктей алмайды.


Айта кету керек, сөйлеудің кешігуінің биологиялық себептері әрқашан баланың сөйлеуінің дамуына әсер ететін жалғыз фактор емес.

Олар көбінесе басқа факторлармен біріктіріледі, мысалы:

5. Әлеуметтік-психологиялық:

  • қолайсыз тілдік орта, педагогикалық немқұрайлылық, психологиялық жарақат.


Тәрбиелік: дұрыс емес тәрбие мен оқыту, шектен тыс сөйлеу, «балаша» сөйлеу.

Балалардағы сөйлеудің кешігуінің белгілері

1. Сөйлеудің даму деңгейі жас нормаларынан төмен

  • Нәресте қарапайым сөздер мен сөйлемдерді сөйлемейді:
    • 2 жаста балалар әдетте 2-3 сөзден тұратын қарапайым сөйлемдерді сөйлейді, ал 3 жаста олардың сөйлеуі дамиды. Егер сіздің балаңыз қарапайым сөздер мен сөйлемдерді айта алмаса, бұл ЗРР белгісі болуы мүмкін.
  • Оның сөздік қоры шектеулі:
    • 2 жаста балалар әдетте 200-ге жуық сөзді, ал 3 жаста 1000-ға жуық сөзді біледі. Егер сіздің балаңыздың сөздік қоры жас нормасынан айтарлықтай төмен болса, бұл ЗРР-ның тағы бір белгісі болуы мүмкін.
  • Ол сөйлем құрастыруды білмейді:
    • Балалар әдетте 1,5-2 жасында 2-3 сөзден тұратын қарапайым сөз тіркестерін құрастыра бастайды, ал 3 жасқа қарай сөйлеуі күрделене түседі. Егер сіздің балаңыз сөйлем құра алмаса, бұл ЗРР белгісі болуы мүмкін.

2. Дыбыстардың дұрыс айтылмауы:

  • Нәресте кейбір дыбыстарды басқалармен ауыстырады:
    • Мысалы, «ш» орнына «с», «д» орнына «т» немесе «р» орнына «л» деп айтуы мүмкін. Дыбысты ауыстыру ЗРР-ның ең көп таралған белгілерінің бірі болып табылады.
  • Сөздерді бұрмалайды:
    • Мысалы, «қара» орнына «қала», «әже» орнына «әзе» немесе «теледидар» орнына «теледидал» деп айтуы мүмкін. Сөздердің бұрмалануы да ЗРР белгісі болуы мүмкін.
  • Кейбір дыбыстарды мүлде айтпауы мүмкін:
    • Мысалы, ол сөздердегі кейбір дыбыстарды жіберіп алуы немесе мүлде айтпауы мүмкін. Дыбысты айта алмау ЗРР-ның ең айқын белгілерінің бірі болып табылады.

3. Грамматикалық емес сөйлеу:

  • Нәресте предлогтар мен жалғауларды қолданбайды:
    • Мысалы, ол «Мама, серуендеуге барайық» дегеннің орнына «Мама, серуендеңіз» деп айтуы мүмкін. Көсемшелер мен жалғауларды қолданбау - ЗРР белгілерінің бірі болып табылады.
  • Сөздер саны және септік бойынша сәйкес келмейді:
    • Мысалы, ол «Менің кішкентай көлігімнің» орнына «Менің көлігім», «Үлкен үй» орнына «Үлкен үй» немесе «Мен дүкенге барамын» орнына «Мен дүкенге бардым» деп айтуы мүмкін. Сөздердің сәйкес келмеуі ЗРР-ның тағы бір белгісі.
  • Оның сөзі бұлыңғыр және түсініксіз:
    • Психикалық дамуы тежелген баланың сөйлеуі бұлыңғыр, түсініксіз және басқаларға түсініксіз болуы мүмкін.

Сөйлеуді дамытуға көмектесетін әдістер

Жеке тәсіл:

  • Мамандар әр баланың ерекшеліктерін ескере отырып, жеке бағдарламалар әзірлейді.
  • Белгілі бір жағдай үшін ең тиімді болып табылатын оңтайлы әдістер мен жаттығулар таңдалады.


Логопедиялық сабақтар:

  • Логопедтер дыбыстарды енгізеді, фонематикалық естуді дамытады, сөйлеудің грамматикалық құрылымын қалыптастырады, сөздік қорын кеңейтеді және үйлесімді сөйлеуді дамытады.


Психологиялық көмек:

  • Психологтар баланың эмоционалдық-еріктік саласын реттеуге, оның танымдық процестерін дамытуға және коммуникативті дағдыларды дамытуға көмектеседі.


Ата-аналарға кеңестер:

Үйде қолайлы сөйлеу ортасын жасаңыз:

  • Балаңызбен мүмкіндігінше көп сөйлесіңіз, оған кітап оқыңыз, танымдық ойындар ойнаңыз, ән айтыңыз және өз ісіңіз туралы сөйлесіңіз.


Балаңызға мұқият болыңыз:

  • Оның сөйлеу дамуын қадағалаңыз, егер күмәндансаңыз, маманға хабарласыңыз.


Балаңызды басқалармен салыстырмаңыз:

  • Әр бала өз қарқынымен дамиды, оған шамадан тыс талаптар қоймаңыз.


Сабырлы және табанды болыңыз:

  • Сөйлеудің кешігуін түзету ұзақ мерзімді процесс, балаңыздан бірден нәтиже талап етпеңіз.



<p><iframe src="/https://drive.google.com/file/d/17X1KRMe297bc20WIJGjYav-fXBNFfT7T/preview" width="100%" height="700"></iframe></p>

Записаться на прием

Искренне рад приветствовать Вас на нашем сайте

Искренне рад приветствовать Вас на нашем сайте